راه اندازی و طراحی سایت فروشگاه اینترنتی

نویسنده:

طراحی سایت فروشگاه اینترنتی

بسیاری از صاحبان مشاغل بمنظور افزایش فروش محصولات و خدمات خود اقدام به طراحی سایت فروشگاه اینترنتی می کنند. برخی پس از مراجعه به شرکت طراح سایت، این توقع را از سایت دارند که به سرعت در تجارت آنها تحولی چشم گیر ایجاد نماید و موجب افزایش فروش آنها گردد.

حال آنکه بجز برخی موارد، موفقیت در کسب درآمد اینترنتی مستلزم طرف زمان و انرژی در جهت صحیح می باشد. از اصلی ترین چالش های یک طراح سایت، انتظارات عجیب برخی از متقاضیان در خصوص نحوه طراحی سایت فروشگاه اینترنتی و عدم توجه آنها به نظرات کارشناسان این حرفه می باشد.

در این مقاله به برخی امکاناتی که متقاضیان طراحی سایت فروشگاه اینترنتی می توانند از فروشگاه آنلاین خود توقع داشته باشند را بیان می کنیم. همچنین این مقاله برای طراح فروشگاه آنلاین نیز می تواند مفید باشد.

ساختار و قالب سایت فروشگاه اینترنتی

قالب و ساختار سایت فروشگاه اینترنتی برای فروشگاه های کوچک و بزرگ معمولاً متحد الشکل بوده و تمرکز اصلی آن ، معرفی محصول و خدمت می باشد. برخی از فروشگاه ها طراحی ایه ساده ای دارند وبرخی تعداد زیادی پنجره و المان، با اینحال تمرکز همه آنها ، معرفی محصول و خدمت می باشد. برای فروش محصولات ارزان قیمت، طراحی شلوغ و برای محصولات گرانقیمت، طراحی سایت فروشگاه ساده پیشنهاد می گردد.

بررسی بازار قبل از طراحی سایت فروشگاه آنلاین

قبل از اقدام به راه اندازی فروشگاه، طراحی فروشگاه آنلاین دیگر شرکتها را مشاهده نمائید. این کار می تواند ایده های خوبی در مورد طراحی فروشگاه به شما بدهد. با یک جستجوی ساده در وب سایت گوگل می توانید سایت ها و فروشگاه شرکتهای همکار را یافته و از نحوه نمایش محصولات آنها و جایگاه آنها در موتورهای جستجو اطلاعات خوبی بدست آورد.

نوشتن شرح محصولات

توضیحات و نحوه نمایش خدمات و محصولات ، بخشی مهم در طراحی فروشگاه اینترنتی می باشد. نوشتن اطلاعات مفید و جلب توجه بازدیدکنندگان، موجب موفقیت یک فروشگاه و در نهایت فروش محصول یا خدمت می گردد. نکاتی که در صفحه مربوط به محصول باید مورد توجه قرار بگیرند عبارتند از:

  • انتخاب عنوانی مرتبط برای هر محصول
  • انتخاب عکس مناسب (در ادامه توضیح داده خواهد شد)
  • شرحی کوتاه و مفید درباره خدمت یا محصول – شفاف و خلاصه
  • استفاده بجا از کلمات کلیدی در متن توضیح
  • عدم استفاده از متن های تکراری سایت های دیگر در تشریح محصول
  • نمایش مشخات فنی و نحوه پشتیبانی و ارسال محصول

انتخاب تصویر کالا در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی

در انتخاب تصویر محصول بسیار دقت کنید و بهترین و با کیفیت ترین عکس ها را در صفحه محصول قرار دهید. قرار دادن عکسهایی از زوایای مختلف می تواند در انتخاب و قدرت تصمیم گیری مشتری کمک بسزایی کند.

درج تصاویر باکیفیت و از زوایای مختلف یکی از استاندادهای تجارت الکترونیک در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی بوده و قدرت انتخاب مشتری و فروش شما را افزایش می دهد.

بروز رسانی اطلاعات و قیمت محصولات

همواره اطلاعات مربوط به محصول و قیمت آنها را به روز نمائید. چراکه معمولاً افراد قبل از خرید در وبسایت های دیگر نیز اطلاعات و قیمت محصوا مورد نظر خود را چک می کنند. بروزرسانی قیمت محصولات موجب اعتماد بیشتر مشتری به فروشگاه آنلاین شما می گردد.

با مشتریان فروشگاه آنلاین خود در ارتباط باشید

مراحل خرید مشتری خود را تا زمان تحویل محصول پیگیری نمائید. این کار موجب جلب اعتماد مشتری و فروشهای دیگر می گردد. مشتریان خود را از محصولات جدید و تخفیف های ویژه فروشگاه آنلاین خود مطلع سازید. خریداران قبلی محصولات شما، بهترین مشتریان شما در آینده هستند.

روشهای مختلف پرداخت و ارسال برای مشتریان فروشگاه اینترنتی فراهم آورید

با ارائه روشهای مختلف پرداخت در طراحی فروشگاه اینترنتی خود، امکان فروش محصولات خود را بالا ببرید. متداول ترین روشهای پرداخت در فروشگاه آنلاین عبارتند از:

  • پرداخت آنلاین با استفاده از کارتهای بانکی عضو شبکه شتاب
  • پرداخت پس از تحویل کالا
  • واریز به حساب بانکی شرکت
0
نواندیش پارسیان

درباره نویسنده:

شرکت طراحی سایت نواندیش پارسیان فعالیت خود را از دی ماه 82 در زمینه طراحی سایت ، طراحی فروشگاه اینترنتی و پورتال آغاز نمود و تا کنون توانسته است به موفقيتهاي در خور توجهي در اين زمينه ها دست يابد. از دیگر محصولات شرکت می توان به طراحی سایت املاک ، طراحی سایت خبری طراحی سایت آژانسهای مسافرتی و ... نام برد
  مطالب مرتبط
  • No related posts found.

نظر خود را بیان کنید